Tags

, , , ,

Min hud straffer mig i disse dage, og det er bestemt ikke rart! Endte nytårsaften med at falde i søvn på sofaen med al min fine makeup på! Dumt, dumt, dumt. Vågnede næste morgen med sort makeup i hele ansigtet. Fjernede det overfladisk, gik i seng og sov videre. Da jeg vågnede i går, var mine øjne hævede, røde og huden skallede lidt af. Av, av, av.

Heldigvis har jeg et lidt skrapt middel liggende, der hurtigt får bugt med eksem og tør, irriteret hud. Nemlig Locoid 0,1 %. Det er et middel, jeg har købt på apoteket, og ja, recept er et krav. Er dog så velkendt hos min læge, at jeg kan få en recept sendt på apoteket blot ved et telefonopkald. Sådan.

Locoid 0,1 % er et af de produkter, der går under betegnelsen “hormoncreme”, og det er virkelig godt, når ens hud straffer en på denne måde. Det må kun smøres på 2 gange dagligt og kun i et tyndt lag. Men det er også rigeligt, for cremen er virkelig fed! Og det virker. Glæder mig til mine øjne er good to go igen. Heldigvis har jeg fri fra arbejde i dag, så kan sidde hjemme uden makeup og pleje min hud.

locoid til sart hud

irritation ved øjnene

Oveni hatten har jeg fået en forkølelse… Life is good! I morgen lufter jeg min yndlings-creme her på bloggen. Jeg kan afsløre, den er super effektiv og super billig! God kombi, I know, så glæd jer ;)

