Tags

, , , , , , , ,

billig og nem hårfarve

farv dit hår mørkt

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at selvom jeg går meget op i, at man skal bruge nogle produkter i sit hår, der ikke skader det (som parabener og silikone), så er jeg super dobbeltmoralsk og farver det. Jeg er ikke engang typen, der får farvet hår hos en økologisk frisør – eller hos frisøren generelt – jeg farver det selv med den hårfarve, der lige er på tilbud. Jeg er simpelthen for nærig til at give det, det koster at blive farvet hos en frisør. Men, når jeg en dag får lidt flere penge, så skal jeg helt afgjort farves hos frisøren – det er jo lækkert.

Nånå, nok om dårlig samvittighed. :) Jeg er blevet stor fan af de hårfarver, der er en “mousse”. De fungerer på den måde, at farveblandingen “pumpes” op på samme måde som en flydende håndsæbe. Den kommer ud som skum og fordeles i tørt hår, samme bevægelser og sværhedsgrad som når man vasker sit hår. Det skal sidde i 30 minutter og så skyldes ud og vupti – udgroningen er væk og man ser fab ud!

Jeg er glad for denne metode, da jeg kan gøre det hurtigt og nemt selv om morgenen – jeg er ikke afhængig af min mor eller en veninde, der skal have tid til at putte farven i mit hår. Og noget, jeg har lagt mærke til, er, at den ikke lugter ligeså fælt og giftigt som de andre købe-farver gør. Jeg ved ikke, om det bare er mig, men det får mig til at føle, at den ikke er helt så “slem”…

Måske skal jeg snart lave nogle indlæg om, hvordan jeg opvejer den dårlige hår-karma jeg får, når jeg farver hår? Har en super shampoo + conditioner + hårkur, der redder det hele. Stay tuned. :)

xxx

