Tags

, , , , , , , , , ,

Ole Henriksen for sart hud

fed creme til tør hud Ole Henriksen

For nogle uger siden købte jeg et Starter Kit fra Ole Henriksens serie af produkter for tør/sensitiv hud – lige noget for mig! Jeg har testet produkterne lige siden, og jeg ville lige give det lidt tid, før jeg gav jer en anmeldelse. Men nu er jeg klar med nogle ord om den totalt hypede Ole Henriksens produkter for tør og sensitiv hud.

Jeg bruger produkterne morgen og aften (der er dog forskel på min morgen- og aftenrutine, og dette indlæg handler kun om min morgenrutine), og om morgenen er min rutine som følger:

1. Jeg tager lidt af Apricot Cleansing Lotion og smører den på huden i cirklende bevægelser. Jeg sørger for at komme godt omkring og virkelig massere den godt ind i huden. Jeg holder altid området omkring øjnene fri for produktet, simpelthen fordi området omkring øjnene er meget sart. Herefter skyller jeg cleansing lotionen af.

2. Jeg drypper 5-6 dråber af Balancing Cucumber Face Tonic på en vatrondel og renser min hud. Igen undgår jeg at berøre det sarte område omkring øjnene.

3. Jeg slutter af med at massere Skin Insulator SPF 15 ind i huden i cirklende bevægelser, og lader den tørre i mindst 5 minutter, før jeg begynder at lægge makeup.

For en god ordens skyld vil jeg også lige gennemgå produkterne:

Apricot Cleansing Lotion – Dette er nok mit favoritprodukt i hele serien. Den dufter fantastisk, er utrolig blød og nem at arbejde med, og så er huden virkelig silkeblød efterfølgende. Jeg synes, det virker til, at det er et meget skånsomt produkt, og her synes jeg virkelig, man kan mærke, der er sat fokus på, at produktet skal være til sensitiv / sart hud.

Balancing Cucumber Face Tonic – Dette produkt har en lidt sær lugt af, ja – agurk. Jeg synes også, den virker til at være lidt “skrap” i det, i forhold til at den skulle være til sart og sensitiv hud. Jeg brugte den på et tidspunkt over øjnene (altså under øjenbrynet), og dagen efter var området meget sart og udtørret, og jeg måtte have gang i min locoid-kur igen. Så vær lidt forsigtig. Dog renser den virkelig huden godt, og der sidder altid noget “skidt” tilbage på vatrondellen – det er lidt klamt, men den får da fjernet urenheder!

Skin Insulator SPF 15 – Denne creme er jeg ret glad for, til trods for at den har en lidt speciel duft, som er lidt svær at kategorisere – dog er det ikke ulækkert, det er bare … sært, men på en fin nok måde. Dens konsistens er lidt som den blå Nivea creme, altså lidt tyk i det, og den skal arbejdes godt ind i huden (jeg har prøvet at fange konsistensen på det sidste billede, men det er måske lidt svært at se). Den virker dog utroligt godt, og selvom huden er fedtet et par minutter efter, man har brugt cremen, så optages den hurtigt i huden, og man får så blød hud af den! Den er også meget skånsom, virker det til, og jeg tror faktisk godt, den kan bruget i det sarte område omkring øjnene, selvom jeg ikke selv har prøvet det endnu.

Således lidt om min morgenrutine… Jeg vil klart anbefale denne serie fra Ole Henriksen til jer alle sammen. Den gør virkelig noget særligt ved huden – jeg havde endda en bums på hagen, der næsten forsvandt helt efter kun én dags brug af Ole Henriksen! Jeg er bange for, jeg godt kunne gå hen og blive afhængig, selvom det er en lidt dyr vane at have.

Jeg købte hele sættet for 417 kr. på Nicehair.dk lige her, og jeg ved ikke, om det er billigt, men det er i hvert fald billigere end mange andre steder, hvor Ole Henriksen produkter forhandles. Jeg synes dog stadig, det er lidt peberet, men det er også virkelig godt.

Hav en god fredag derude! Jeg håber, I kunne bruge min lille anmeldelse. :)

Sart hud på Bloglovin

xoxo

