Tags

, , , , , , , ,

Essie To buy or not to buy

I går var der lidt stille på bloggen, grundet liiidt hårde tømmermænd. Jeg holdt nemlig fødselsdagsfest for en masse skønne piger i fredags – og jeg glæder mig simpelthen så meget til at vise jer alle de fine gaver, jeg fik. Søde, søde piger. <3

Nå, men I skal ikke snydes for et indlæg her på faldrebet. Det skal handle om dækningsevne. De to mærker, jeg har klart flest neglelakke fra er Essie og e.l.f., og Essie er klart det dyreste mærke af de to. Men hvordan er dækningsevnen? Jeg modtog jo Essies nye forårskollektion i denne uge, og dens “To buy or not to buy” minder en smule om min favorit fra e.l.f. “Lilac”, så dem vil jeg sammenligne.

Efter et lag 

Billig neglelak fra Essie 2012Forskellen på de to lakkes dækningsevne er rimelig slående, synes jeg. Jeg havde ikke prøvet Essies To buy or not to buy før her til aften, men den dækker virkelig godt – især i forhold til e.l.f.’s Lilac. Det er jo næsten ikke til at se, at der er kommet neglelak på efter det første lag.

Essies To buy or not to buy er endda lidt lysere end Lilac fra e.l.f., så den burde ikke dække bedre – men det gør den altså.

Efter to lag

Essie på tilbud

Efter andet lag dækker Essies To buy or not to buy allerede helt, og behøver ikke yderligere lag – kun en omgang topcoat, selvfølgelig! Man begynder at kunne fornemme, at der faktisk er lak på neglen med andet lag af e.l.f.’s Lilac.

Jeg måtte give Lilac’en endnu to lag – i alt altså 4 lag – før jeg var tilfreds med dækningen. Med base- og topcoat skulle jeg altså i alt lægge 6 lag neglelak for at nå et tilfredsstillende resultat. Det kræver altså en del tid at lægge neglelakken fra e.l.f., men udover det så har jeg ikke så god erfaring med at lægge så mange lag. Jeg synes, at neglelakken fra e.l.f. lægger sig som et plastik-agtigt lag ovenpå neglen, og efter 1-2 dage kan man pille lakken af, som var den et slags klistermærke, der lå ovenpå neglen.

Selvom Lilac har været min favorit pastel-lilla neglelak i noget tid nu, så tror jeg, at To buy or not to buy har overtaget den plads. Den er simpelthen så fin – og så kræver den kun to lag.

Hvad er jeres erfaringer med neglelakkes dækningsevne?

