Tags

, , , , , , , , ,

Mousse hårfarve guide

Farv dit hår selv sublime mousse

Så blev det tid for at farve håret igen for mit vedkommende. Jeg har en naturlig leverpostej, som jeg farver mørkt hver måned. Jeg behøver nok ikke at fortælle jer, at hårfarve ikke er særlig godt for håret – jeg kan dog ikke forestille mig at skulle lade være – er simpelthen så glad for at være mørkhåret!

Min yndlingshårfarve er Sublime Mousse fra L’Oréal Paris i farven 50 – Pure Medium Brown, og den har jeg brugt de sidste mange gange, jeg har skullet farve mit hår. Jeg er vild med, at den er en mousse! Det gør den så nem at påføre selv, og derfor skal jeg aldrig mere bede mine veninder eller min mor om at farve håret.

guide til at farve dit hår selv

Delikat ser det ud! Der følger en pumpe med, og så pumper man moussen ud fra flasken – ligesom med flydende håndsæbe, sådan set. Moussen skal i tørt hår og fordeles ved hårrødderne først. Jeg starter altid i min midterskilning, påfører moussen, laver en skilning ved siden af, påfører… Jeg går meget op i, at moussen dækker ordentligt i hovedbunden, for det er jo her, jeg får min ækle udgroning.

Når jeg er sikker på, at hårfarven dækker hele hovedbunden, pumper jeg hårfarve ud i hånden, fordeler det på begge hænder (ligesom når du putter voks i håret) og fordeler det nogenlunde ligeligt i længden. Skulle jeg farve hele mit hår, skulle jeg mindst bruge 2 hårfarver, men mit hår holder farven rigtig godt, og derfor fordeler jeg bare resten af hårfarven løst i længderne – det giver også lidt spil i håret, når farven er skyllet ud!

farv håret nemt selv

Hårfarvning er noget være griseri, og når jeg har fordelt hårfarven i håret, så ser min hårgrænse altid sådan der ud! Det er meget vigtigt at få renset det farve af, der er havnet i panden og andre steder på huden (mine flyveøre er f.eks. også altid fedtet ind i farve), for ellers tørrer det og farver selve huden – not so hot.

Sublime Moussen fra L’Oréal skal sidde i 30 min. og så skylles meget grundigt ud. Herefter skal man bruge den conditioner, der følger med i pakken for at blødgøre håret og for at få farven til at holde bedre.

sådan farver du dit hår selv

Et voilà – det færdige resultat. Jeg er vild med denne farve, den er ikke for mørk, ikke for lys, lige tilpas og fin. Nu kan jeg lige holde en måned mere! Elsker virkelig bare at have nyfarvet hår – det er så lækkert. I øvrigt har denne hårfarve ikke en giftig lugt, som jeg synes, mange andre almindelige hårfarver har. Den efterlader således også håret velduftende, hvilket er et stort plus i min bog!

Husk at tjekke ind senere, hvor jeg kommer med et lille hår-tip! 

Xoxo!

follow me with Bloglovin'!

