Tags

, , , , , , , , , , ,

Sådan laver du de perfekte smokey eyes

øjenskygger til blå øjne Sephora

Har I set disse før? Jeg spottede dem for første gang i Sephora i søndags. Det er virkelig smart. Det er små paletter med øjenskygger fra Sephoras eget mærke. I hver palette er der 6 skygger, og en guide til to forskellige looks, man kan lave med skyggerne. Jeg stod længe og kiggede på dem alle sammen. De har både til blå øjne, brune øjne, grønne øjne, neutrale øjne, Smoky eyes osv. Jeg valgte den til blå øjne, især fordi farverne var virkelig smukke – og nårh ja, så er mine øjne også blå-ish.

De to looks, der er fokuseret på i denne palette, er et neutralt look til blå øjne, samt et dramatisk smoky-look. Der er i øvrigt også en lille eyeliner med. Det er virkelig det perfekte kit til at bruge øjenskygge, hvis man er lidt grøn på det område. Det er jeg ikke helt, men idéen er virkelig cool. Hver skygge har et tal, og så er det bare at følge guiden ved siden af – nemt!

Neutral looket – skyggerne

Naked palette farver anmeldelse

Jeg er er ret vild med de neutrale farver, som denne palette har fokus på. Jeg benytter mig oftest af et neutralt look i hverdagen, og disse farver er ikke nye for mig. Jeg er dog vild med, at de to brune farver er så varme – jeg glæder mig til at lave et flot look med dem her til sommer, de passer virkelig godt.

Jeg synes, den hvide/blege farve er lidt underlig. Den ser varmere ud på selve paletten, men på min hud bliver den ret hvid. Ifølge “opskriften” på paletten, skal denne farve bruges under de andre som et slags fundament. Den virker en smule malplaceret, og jeg ville egentlig hellere have haft en anden varm farve.

Smoky looket – skyggerne

Smoky eyes trin for trin

Wow, der er altså virkelig knald på de farver her! Jeg er især helt vildt fascineret over den mørkeblå farve, den er virkelig, virkelig flot. Jeg glæder mig godt nok til at skulle til fest næste gang, for så skal jeg helt sikkert have gang i den! De andre farver er også rigtig fine, og jeg elsker det metallic-look, som de har.

Jeg tror især, at farver som disse får det bedste frem i blå øjne, og det bliver sikkert en rigtig shop-stopper at komme med smoky eyes i disse farver. Yay. De tre farver var virkelig grunden til, at jeg endte med denne palette frem for de andre!

Eyelineren

eyeliner fra Sephora billig

Sephora palette med eyeliner

Det er måske ikke helt nemt at se, men eyelineren er meget mørkebrun med lidt grå toner i også. Den er altså ikke helt sort, selvom den synes sort på billedet. Ifølge opskriften på de to looks, skal eyelineren bruges på øjets øverste kant – og det kunne jeg ikke være mere enig i! Jeg har altid min eyeliner på på den måde, da det får øjet til at se større ud – virkelig pænt på den måde.

Jeres mening

Hvad synes I? Er det ikke bare smart? Jeg er lidt oppe at køre over det. :) Ved ikke, om de har dem i Sephora i Illum, men det er da klart værd at tjekke ud. Herovre i USA kostede den det, der svarer til 150 kr.

Sarthud blog på Bloglovin'

