Tags

, , , , , , , , , , , , , ,

DIY guide neglelak

For nogle dage siden flashede jeg dette neglelook og lovede en DIY-guide. Men så kom der lige en 4 dage lang festival i vejen, og så var looket knapt så kønt. Men i dag startede jeg forfra, så hermed en guide som lovet! Enjoy.

Det skal du bruge

flotte negle med pastelfarver

Udover to (eller flere, hvis du er rigtig avanceret!) forskellige neglelakke, skal du bruge tape og saks!

Cartwheels on the Cat walk neglelak Sephora

1. Læg den farve, du ønsker dine negle skal have som “grundfarve” på alle neglene. Jeg brugte min Cartwheels on the Catwalk fra Sephora by OPI – superflot farve!

Lav flotte negle helt selv

2. Læg den neglelak, du vil lave effekter med, på et stykke tape. Jeg brugte Dress Me Up fra Capitol Colors kollektionen fra China Glaze. Jeg gav mit tape to omgange lak, men det gør altså ikke noget, man kan se lidt igennem, når tapen holdes mod lyset som på dette billede – det ses ikke, når det kommer på neglene, og tapen må endelig ikke blive for tyk.

Dress me Up China Glaze

3. Når lakken på tapen er helt tør, klippes nogle lige striber. Du kan også klippe hjerter, stjerner eller hvad du vil, hvis du er rigtig ambitiøs (og tålmodig, haha) – kun fantasien sætter grænser! :)

neglelak fra Sephora by OPI

4. Læg tape-striben der, hvor du gerne vil have den på neglen – selvfølgelig med den klæbrige side mod neglen. Det gør ikke noget, tapen er for lang, det ordner vi senere. Bliv ved med at påføre tapen med neglelak, til du er tilfreds med mønstret.

flot neglelak i flere farver

5. Jeg gik efter det “ternede” look, og var tilfreds med dette. :)

nail art flere farver sephora

6. Brug en negleklippet (eller saksen fra før) til at klippe det af tapen, der stikker ud over kanten af din negl.

vigtigheden af topcoat

7. Brug en topcoat! Det hjælper på holdbarheden og så sidder tapen også bedre fast. Jeg bruger Essies 3-Way-Glaze, som er en kombineret base- og topcoat!

sådan laver du flot nail art

Voilà! Det færdige look. Denne gang nøjedes jeg med at dekorere min ringefinger, da det altså er noget af en tålmodighedsprøvelse at lave det design på alle neglene! Jeg er dog vild med at gøre noget særligt ud af ringefingeren, det er altså en fin trend, synes jeg!

Det gode ved denne teknik er, at man kan bruge den til alting! Du kan klippe små trekanter og sætte på, eller små hjerter … kun fantasien sætter grænser, og jeg skal klart bruge denne teknik noget mere. :)

Hvad siger I, piger? Kan I lide det? :)

XOXO

Sarthud blog på bloglovin

